Czy kubek z watą cukrową może być dobrym prezentem dla klienta? W Candy Bike jesteśmy przekonani, że tak! Dowiedz się więcej o budowaniu długofalowych relacji z partnerami i przekonaj się, dlaczego warto postawić na nietuzinkowe podarunki, które osłodzą atmosferę nawet najbardziej zaciętych negocjacji biznesowych.
Dlaczego budowanie relacji z klientami to ważny aspekt prowadzenia firmy?
Zdobywanie zaufania klientów to filar pozytywnych, długofalowych relacji w biznesie. Jest to długi proces, a efekty nie są widoczne z dnia na dzień. Jednak warto poświęcić czas i zaangażować się, na ile tylko możliwe – potencjalne zyski są zdecydowanie warte zachodu.
W segmencie B2B raczej rzadko stawia się na jednorazową sprzedaż. Prowadzisz firmę, chcesz ją rozwijać, zatem zapewne zależy Ci na tym, aby Twoi partnerzy do Ciebie wracali. Zadowolony klient to klient lojalny. A lojalny klient nie będzie zastanawiał się, czy warto skorzystać z oferty konkurencji. Po raz kolejny zdecyduje się na współpracę z Tobą – bo będzie mu ona pasować. Jak to osiągnąć?
Jak budować długofalowe relacje z klientami?
Strategie budowania długofalowych relacji z klientami mogą być różne. Poradników na ten temat napisano już wiele, jednak klucz do osiągnięcia sukcesu sprowadza się do szczerości, zaufania, otwartości na potrzeby klienta, uważnego słuchania i obsługi klienta na wysokim poziomie.
Peter Kenzelmann w książce „Kształtowanie dobrych relacji z klientami. Jak przekonać i zatrzymać klientów firmy” stwierdza: „Jeśli firma chce nawiązać osobiste relacje ze swoimi klientami, warto, by skorzystała również z indywidualnych prezentów i spersonalizowanych materiałów promocyjnych. W ten sposób udowodni, że klient jest dla niej kimś szczególnym i wyjątkowym.” Przekonaj się, co możesz zyskać, inwestując w prezenty z logo firmy.
Prezenty z logo firmy – zaskocz swojego klienta
Upominki biznesowe, czyli drobne prezenty wręczane klientom, to doskonały sposób na budowę zarówno pozytywnego wizerunku firmy, jak i długofalowych relacji z partnerami. Stosunkowo niewielkim kosztem możesz zyskać korzyści, które są nie do przecenienia. W końcu zadowolony, doceniony klient to szansa dla Twojego przedsiębiorstwa na jeszcze większe zyski.
Obdarowując klientów drobnymi prezentami z logo firmy, napędzasz rozwój swojego biznesu. Wykształcasz w klientach świadomość marki. Kierujesz uwagę obecnego (lub potencjalnego) partnera właśnie na Twoje przedsiębiorstwo. Im częściej będzie miał styczność z logo firmy, tym głębiej zapadnie mu ono w pamięć. Jeśli w przyszłości stanie przed dylematem, czy wybrać produkt/usługę firmy A czy B, to większe jest prawdopodobieństwo, że zdecyduje się na opcję, którą lepiej kojarzy.
Warto także w tym miejscu zwrócić uwagę na regułę wzajemności. Naszymi zachowaniami kierują określone mechanizmy, nawet jeśli nie do końca zdajemy sobie z nich sprawę. Obdarowując kogoś niewielkim podarkiem, sprawiamy, że ten, kto go od nas otrzyma, będzie chciał się odwdzięczyć. W relacjach biznesowych odwdzięczanie się może być wyrażane np. poprzez lojalność wobec danej marki.
Nieszablonowe pomysły na prezenty z logo firmy dla klientów
Jaki prezent dla klienta okaże się najlepszy? To pytanie nurtuje niejednego przedsiębiorcę. Oferta personalizowanych upominków biznesowych z logo firmy jest bardzo szeroka. Możesz podążyć za utartymi schematami i zdecydować się na długopis czy notatnik. Niby fajne i praktyczne… ale czy taki podarunek (z dużym prawdopodobieństwem klient w ostatnim czasie dostał co najmniej kilka podobnych) sprawi, że wyróżnisz się na tle konkurencji? A może warto postawić na nieszablonowy pomysł, jakim jest wata cukrowa w kubeczku z logo firmy?
Wata cukrowa w kubeczku z logo firmy – na firmowe eventy i nie tylko!
Dużą popularnością cieszą się prezenty świąteczne z logo firmy – najczęściej przekazywane partnerom biznesowym w okolicach gwiazdki. Pamiętaj jednak, że nie jest to jedyna okazja do obdarowania klientów. Drobny upominek możesz przekazać także po udanym zakończeniu negocjacji lub zupełnie bez okazji, np. jako dodatek (w przypadku naszej waty cukrowej będzie to wyjątkowo słodki dodatek) do realizowanego zamówienia.
Kolorowa wata cukrowa w kubeczku z logo firmy to także świetny pomysł na uzupełnienie menu na firmowych eventach. Słodka przekąska osłodzi relacje i wywoła miłe skojarzenia, które zapadną w pamięć Twoim klientom.
Zamówienie na kubeczki 280 ml z logo Twojej firmy wypełnione po brzegi przepyszną watą cukrową w wybranym smaku lub kolorze (koniecznie zapoznaj się z naszą ofertą, mamy aż 18 zaskakujących smaków i wciąż pracujemy nad kolejnymi) złożysz na naszej stronie internetowej.
Czy prezenty dla klientów to dobry sposób budowania długofalowych relacji? Zdecydowanie TAK! A im bardziej nietuzinkowy podarunek, tym bardziej zostanie zapamiętany. To nie kolejny wydatek, który musisz zmieścić w firmowym budżecie – to inwestycja w rozwój Twojej marki. Już dziś zamów watę cukrową w kubeczkach z logo firmy i przekonaj się, jak szeroki uśmiech taki podarunek wywoła na twarzy klientów.